آیا شما نیاز به مشاوره دارید؟

تفاوت میان کارتن نو و دست دوم

تفاوت میان کارتن نو و دست دوم

تعریف کلی کارتن نو

بسته بندی بخش ضروری و کاربردی برای جابجایی و حمل و نقل کالای مورد نظر شماست و فرصتی استثنایی برای بازاریابی کالا و شناساندن آرم تجاری به خریداران و فروشندگان است. درنتیجه اگر از کارتن اسباب کشی نو و لوازم بسته بندی مناسب برای کالا استفاده شود مسلما مخاطبان خود را جذب می کند. همچنین بسته بندی در بعدی تازه و نوین کالا را بهتر نمایش می دهد.

امروزه طراحی روی لوازم بسته بندی کالاها بسیار مورد توجه قرار دارد؛ زیرا تاثیر زیادی بر احساس مشتری می گذارد و پیام اصلی محصول را به او می رساند. بسته بندی این نوع کارتن ها مطابق با سلیقه مشتری در هر رنگ، اندازه و شکلی در بازار وجود دارد. برخی افراد بر این باورند که بسته بندی کارتنی یا جعبه دنده و پیش پا افتاده است ولی چنین چیزی صحت ندارد و کماکان طرفداران خود را در جابجایی و حمل و نقل دارد.

طراحی و چاپ روی نمای بیرونی باکس مقوایی می تواند ظاهری جذاب به محصول بدهد و در حین حال معرفی کننده آن باشد. همچنین اگر شما خواهان متمایز بودن محصولتان هستید باید در مورد آن تحقیق، طراحی و برنامه ریزی کنید.

معیارهای انتخاب کارتن نو

نیاز تجاری شما نوع کارتن نو را مشخص می کند. اگر وزن محصولات تولید شده شما زیاد است. باید کارتن هایی که تحمل وزن بالا دارند به کار ببرید، همچنین طوری طراحی شده باشند که از آسیب دیدگی محصولات جلوگیری کنند. در صورتی که وزن محصولات مورد نظر شما پایین است می توانید جعبه های مقوایی را انتخاب کنید.

در برخی مواقع که اثاث شما آسیب پذیر هستند می توانید آنها را اول در جعبه های مقوایی قرار داد سپس جعبه های مقوایی را در یک جعبه بزرگ مقاوم جاسازی کرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت چاپ، بسته بندی و کارتن سازی شما قادر هستند برای هر محصول بدون محدودیتی کارتن مختص به آن را تولید و تهیه کنید.

انواع کارتن نو در صنعت کارتن سازی

کارتن نو مادر نقش اصلی در صنعت کارتن سازی دارد؛ که انواع مختلفی دارد و طبق نیاز مشتری تولید و ساخته می شود. به طور کلی به کارتنی گویند که با جا دادن چندین کارتن داخل آن جهت نگهداری و حمل و نقل آسان محصولات به کار می رود. انواع کارتن نو بسته به کاربرد آنها به شرح زیر است:

کارتن نو عادی:

به نوعی از کارتن ها گویند که چاک و برش آنها به وسیله ی دستگاه تبدیل صورت می گیرد و ضخامت آنها معمولا دو میلی متر است.

کارتن نو دایکات:

این کارتن ها قالبی شکل هستند و دستگاه قالب زنی آنها تیغ دارد که در آن به تلرانس توجهی نمی شود. همچنین کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند.

کارتن های مختص سردخانه:

کارتن های سردخانه ایی برای محصولاتی که نیاز به سرمای زیاد یا دمای پایین دارند، تولید و ساخته می شود. برای مثال آبمیوه ها، لبنیات و مواد غذایی و دریایی در این کارتن ها نگهداری می شوند. روی سطح این کارتن ها سوراخ هایی جهت نفوذ هوای سرد به داخل وجود دارد تا از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کند. یکی دیگر از خصوصیات اصلی این کارتن ها مقاومت بالای آنهاست که باید وزن حاصل را تحمل کنند و مواد داخلی را در برابر شکستگی و پارگی کارتن حفظ کنند.

کارتن نو بدون درب:

کارتن هایی که دربی ندارند و برای بسته بندی وسایل با وزن زیاد مانند اجاق گاز، لباسشویی، یخچال و… به کار می روند. البته با افزایش قیمت و حساسیت این کالاها از کارتن های دیگر جهت بسته بندی استفاده می کنند تا آسیب های احتمالی کاهش یابند.

کارتن نو تک درب یا یک درب:

همان طور که از نامش پیداست دارای یک درب می باشد و هدف آن بیشتر دیده شدن کالای داخل جعبه توسط مشتری است. همچنین این کارتن ها نقش بسزایی در افزایش بازاریابی و میزان فروش را دارد. البته روش جابجایی محصولات با این نوع کارتن ها اهمیت زیادی دارد زیرا اگر حمل و نقل اصولی انجام نشود احتمال آسیب پذیری کالا افزایش می یابد‌.

کارتن نو دسته دار:

کارتن های دسته دار زمانی به کار می روند که هدف شما جابجایی قطعات فلزی باشد، زیرا از مقاومت بالایی برخوردارند.

کارتن نو تلسکوپی:

این نوع کارتن ها برای حمل و نقل میوه موز به کار می رود، زیرا این میوه به دلیل حساسیت زیاد زمان جابجایی بیشترین آسیب را می بیند‌.

کارتن نو چند لایه:

مایعاتی مانند آبمیوه و شیر که مدت زمان نگهداری آنها زیاد است از کارتن های چند لایه استفاده می کنند. وجود درپوش در قسمت بالای کارتن باعث می شود که شما به دفعات زیاد از آنها استفاده کنید. همچنین از مواد داخل کارتن ها در مقابل دمای بالا محافظت می کنند.

کارتن نو تخم مرغ:

به کارتن هایی گویند که برای جابه جایی ایمن تخم مرغ ها به کار می روند، معمولا جنس آنها از کاغذهای بازیافتی است و ضرری برای محیط زیست ندارند. همچنین جهت جلوگیری از شکسته شدن تخم مرغ ها، آنها را با سوراخ های فرورفته و برآمده تولید می کنند‌.

فروشندگان کارتن های دست دوم افرادی هستند که کالاهای مختلفی مانند لوازم خانگی را می خرند. سپس کارتن آنها به دلیل قیمت بالا در سایت های خرید و فروش جنس های دست دوم به فروش می گذارند، از اینکه پولی در مقابل کارتن دریافت می کنند خیلی خوشحال هستند. در حالی که از عواقب آن خبر ندارند.

امروزه خرید و فروش این کارتن ها با قیمت بالا در فضای مجازی رایج است. همچنین کارتن لوازمی مانند یخچال، تلویزیون، کولر و تلفن همراه بیشترین خرید و فروش بین سایر کارتن ها را دارد.

خریداران کارتن دست دوم

قبلا کارتن های دست دوم و کارتن های موز برای زمان اسباب کشی استفاده می شود؛ اما به مرور زمان جعبه های لوازم خانگی با مارک معتبر بین مردم رواج پیدا کرد. افرادی که لوازم خانگی مانند یخچال، تلویزیون، لباسشویی و… را به صورت قاچاق وارد کشور می کنند، این کارتن ها را با قیمت بالا می خرند تا قیمت کالاهای قاچاقی را با قیمت بازار همسطح کنند؛ که در این میان افراد سارق محصولات وجود دارد و یا افرادی که کالای دست دوم را به وسیله این کارتن ها به عنوان کالای آکبند به فروش می رسانند.

خطرات فروش کارتن دست دوم

برداشت اول از فروش کارتن دست دوم جبران مقداری از پول خرید کالا مورد نظر باشد و فرد را راضی نگه دارد؛ اما خطرات احتمالی وجود دارد که به مرور زمان فروشنده را درگیر می کند. چون پیگیری اموال سرقتی از شماره سریال روی کارتن امکان پذیر است. برای مثال اگر گوشی همراه شما گم شود یا به سرقت برود.

با در دست داشتن سریال گوشی روی کارتن و رجوع به مراکز قضایی، آن را پیدا کنید. حال اگر کارتن نداشته باشد دیگر منتظر پیدا شدن گوشی خود نباشید. در مورد لوازم خانگی هم صدق می کند. فروشندگان جعبه های دست دوم احتمال دارد خودشان نیز قربانی کالاهای تقلبی شوند که افراد دیگر کارتن آنها را به سارقان و قاچاقچیان فروخته باشند. روش های تشخیص کالای تقلبی از اصلی زیاد است که آسانترین آن تطابق دادن سریال روی کارتن با سریال کالای خریداری شده است.

اگر شماره سریال روی کارتن با با کالا مورد نظر مطابقت نداشت احتمال اینکه کالاهای خریداری شده قاچاق، سرقتی و تقلبی باشند بسیار بالا است. همچنین با خرید این کالاها، گارانتی شامل آنها نمی شود.

چه تفاوتی میان کارتن نو و دست دوم وجود دارد؟

کارتن نو همان طور که از نامش پیداست از مواد تازه تولید و ساخته می شود. همچنین هر کالایی کارتن مختص به خود را دارد که طراحی و چاپ روی آن مشخصات کالا را نشان می دهد. در نتیجه نو بودن کارتن را به نمایش می گذارد. یکی دیگر از خصوصیات غیر قابل تغییر و اساسی یک کارتن نو، تطابق شماره سریال روی کارتن با محصول مورد نظر است. خرید و فروش کارتن تازه از طریق کارگاه های تولیدی و مراکز معتبر امکان پذیر است.

اما کارتن های دست دوم همان کارتن هایی هستند که بعد از یک یا چند بار استفاده اقتصادی به فروش می رسند طوری که افراد قاچاقچی و سارقین لوازم خانگی برای فروش کالاهای خود این کارتن ها را خریداری می کنند. شماره سریال روی کارتن ها با کالاهای مورد نظر مطابقت ندارند که نتیجه آن مشخص بودن کالای تقلبی است.

کارتن های دست دوم از طریق سایت های مجازی به فروش می رسند که گاهی اوقات موقعیت خریدار و فروشنده آنها به خطر می افتد. البته آنها با خرید و فروش کارتن ها سودی کلانی به دست می آورند. ولی اگر تقلبی بودن کالاها آشکار شود خسارات جبران ناپذیری به آنها وارد می شود.

نحوه خرید کارتن نو

در عصر جدید بر خلاف گذشته خرید و فروش کارتن توسط سوپر مارکت ها، میوه فروشی ها و فروشگاه های کارتن دست دوم صورت نمی گیرد.

بلکه کارتن نو توسط کارگاه های تولید کارتن بر حسب نیاز و مطابق کالای مورد نظر تولید و ساخته و از طریق فروشگاه اینترنتی کارتن عرضه می شود؛ که در اشکال و انواع مختلف به دست مشتری می رسد. تهیه و توزیع کارتن های مناسب اثاث کشی به صورت کلی در شرکت های مختص مثل الوکارتن به تولید کارتن ممکن است. متقاضیان اصلی این شرکت ها، خریداران عمده هستند که در موقعیت های مختلف مانند اتوبار یا خرده فروشی های جعبه خالی کار می کنند.